Co może jeść roczne dziecko?

W miarę jak dziecko będzie rosło, trzeba będzie stopniowo wprowadzać nowe pokarmy. Możesz podawać dziecku na śniadanie pełnoziarniste naleśniki lub przygotować domowe i posmarować je delikatnym owocem lub masłem orzechowym. Jajka to mocny pokarm dla dzieci i dorosłych, więc podawaj je w małych kęsach lub jedz w całości! Pamiętaj, aby unikać słodkich napojów! Główne pokarmy, które możesz podawać swojemu jednorocznemu dziecku to:

Zdrowe pokarmy dla rocznego dziecka

Niemowlęta powinny być karmione różnymi odżywczymi pokarmami w pierwszym roku życia. W tym artykule omówimy rodzaje pokarmów, które są dla nich dobre. Wiele z tych pokarmów jest pysznych i pożywnych oraz zawiera wiele witamin i minerałów, które są ważne dla ich rozwoju. Na przykład, porcja pełnoziarnistych naleśników zawiera kilka ważnych witamin i minerałów. Pełnoziarniste naleśniki zawierają również błonnik i prebiotyki, które odżywiają przyjazne bakterie w jelitach Twojego dziecka. Dodatkowo, są przyjazne dla palców! Możesz łatwo zrobić własne pełnoziarniste naleśniki w domu i podawać je ze świeżymi owocami, miodem lub jabłkami, aby zaspokoić słodki apetyt Twojego dziecka.

Jak w przypadku większości technik przygotowywania żywności, będziesz chciała skupić się na serwowaniu posiłków, które są równowagą węglowodanów, białek i owoców. Podczas gdy skupiasz się na przechodzeniu dziecka do pokarmów stołowych, możesz rozważyć wprowadzenie najpierw pokarmów stałych. Podczas gdy ryzyko zadławienia jest potencjalnym problemem, ważne jest, aby utrzymać kawałki żywności na tyle małe, aby dziecko nie zadławiło się nimi.

Następnym krokiem w karmieniu rocznego dziecka jest chwytanie palcami, które obejmuje manewrowanie jedzeniem za pomocą palców. Pierwsze kilka miesięcy samodzielnego karmienia będzie trudne, ale pokarmy przyjazne dla palców są niezbędne w tym okresie przejściowym. Świeże, miękkie owoce są doskonałe dla tego wieku, ponieważ są łatwe do trzymania i dostarczają wielu składników odżywczych i korzystnych roślinnych substancji chemicznych. Pomoże to utrwalić zdrowy nawyk jedzenia.

Tradycyjnie, złotym standardem pierwszego pokarmu dla niemowląt były wzbogacone żelazem jednoziarniste płatki zbożowe. Jednak pokarmy bogate w żelazo są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ zapasy żelaza w organizmie zaczynają się wyczerpywać około sześciu miesięcy. Żelazo jest niezbędne dla wzrostu i rozwoju, dlatego ważne jest, aby jak najszybciej włączyć do diety różnorodne pokarmy bogate w żelazo. Mało wymagające ryby mogą być gotowane i pozbawione kości w postaci placków. Jajka są również świetnym źródłem żelaza i mogą być w postaci jajecznicy lub ugotowane na twardo.

Zobacz też:  Kołdra obciążeniowa - przeznaczenie i właściwości

Unikanie słodkich napojów

Najnowsze badania pokazują, że słodkie napoje przyczyniają się do około połowy dziennego spożycia cukru dodanego przez dziecko. Oznacza to, że są one największym źródłem nadmiaru kalorii. Dzieci spożywają około 30 galonów napojów słodzonych rocznie. Do napojów słodzonych należą napoje gazowane, sportowe, owocowe, słodzone wody i kawa. Celem inicjatywy podatku od cukru jest zmniejszenie spożycia tych napojów i promowanie zdrowych nawyków wśród małych dzieci.

Liczba badań pokazuje, że napoje słodzone są szkodliwe dla zdrowia dziecka. Zwiększają ryzyko nadmiernego przyrostu masy ciała, ubytków w zębach, stłuszczenia wątroby, chorób serca i cukrzycy u dzieci. Kofeina również może wpływać na sen dziecka, denerwować je i powodować bóle głowy. Amerykańska Akademia Pediatrii, American Heart Association i Academy of Nutrition and Dietetics zalecają unikanie słodzonych napojów dla małych dzieci.

Sugary drinks are not just bad for babies, but also harmful for their health. Badania wykazały, że dodanie cukru do żywności utrudnia sprzedaż mniej słodkich produktów. Niemowlęta mają już upodobanie do słodkich pokarmów, więc karmienie ich zbyt dużą ilością cukru może utrudnić ich zdolność do przyjmowania bardziej pożywnych pokarmów i warzyw. Dlatego ważne jest, aby ograniczyć słodkie napoje dla dziecka, dopóki nie ukończy ono co najmniej jednego roku.

Badania pokazują również, że prawie dwie trzecie amerykańskich niemowląt i maluchów spożywa cukier w swojej diecie. Chociaż dietetycy sugerują unikanie słodzonych cukrem napojów i żywności, badania te nie są rozstrzygające, ponieważ wielkość próby badawczej jest zbyt mała. Pomimo niewielkiej próby, American Heart Association sugeruje ograniczenie spożycia cukru dodanego do 40-250 kalorii dziennie.

Fruity

Istnieje wiele owoców, które są bezpieczne do jedzenia dla Twojego niemowlęcia. Ananas jest dobrym rozwiązaniem, ale pamiętaj, aby pokroić go w paski lub kostkę, aby dziecko mogło go przeżuwać. Arbuz jest kolejnym świetnym wyborem, ponieważ jest miękki i łatwy do żucia, a także pełen witamin i minerałów. Banany można również przecierać i używać jako pokarmu dla paluszków. Ale jeśli nie jesteś pewien, co dać dziecku, zawsze można wprowadzić go do niego, gdy on lub ona jest 7 lub 8 miesięcy.

Zobacz też:  Jak nauczyć dziecko zegara

Jeśli chodzi o soki owocowe, AAP odradza oferowanie ich niemowlętom poniżej roku życia. Można jednak oferować pasteryzowane soki owocowe w niewielkich ilościach i tylko wtedy, gdy niemowlę jest dobrze odżywione. Upewnij się, że rozcieńczasz sok wodą i podajesz go w kubku razem z posiłkiem. Ponadto, należy wprowadzać soki owocowe powoli, ponieważ może to spowodować, że dziecko nabierze ochoty na słodycze i zachęci się do wypicia zbyt dużej ilości soku owocowego. Soki owocowe mogą również powodować ubytki, więc trzymaj się z dala od podawania ich niemowlętom młodszym niż rok.

Wybierając owoce dla dziecka, staraj się unikać owoców o wysokim poziomie pestycydów. Według Environmental Working Group, wiele komercyjnych pokarmów dla dzieci zawiera wysoki poziom pestycydów i stanowi zagrożenie zadławienia. Jabłka, gruszki, brzoskwinie i śliwki, na przykład, mają wysoki poziom pestycydów. Zamiast tego kupuj owoce organiczne. Suszone owoce również stanowią ryzyko zadławienia.

Naleśniki z pełnego ziarna

Jeśli chodzi o pełnoziarniste naleśniki dla rocznego dziecka, to najlepszym rozwiązaniem jest mąka pełnoziarnista. Te pyszne, pożywne naleśniki są świetnym źródłem węglowodanów, które organizm Twojego dziecka przetworzy na glukozę i pomogą utrzymać je pełne przez długi czas. Zawierają również błonnik, który wspomaga trawienie. Ponadto cała pszenica zawiera żelazo, niezbędny składnik odżywczy dla Twojego dziecka, który wspomaga produkcję energii w tkankach i funkcjonowanie układu odpornościowego. Możesz kupić organiczną mąkę z pełnej pszenicy, aby mieć pewność, że dajesz swojemu dziecku najlepsze wartości odżywcze. Możesz również unikać otwarcie pakowanej jaggery i kupować tylko renomowane dżemy spożywcze lub miód w tym samym celu.

Możesz podać dziecku naleśniki, pomijając sól. Upewnij się, że kroisz naleśniki wielkości palca wskazującego. Jeśli serwujesz maluchom, zrób je w kształcie trójkąta i podaj z owocami. Jeśli Twoje dziecko jest jeszcze zbyt małe, aby chwycić łyżkę, użyj widelca, aby pokroić je na mniejsze kawałki. Możesz nawet dodać trochę masła orzechowego lub innego smarowania do naleśników, aby dziecko mogło się cieszyć.

Jeśli szukasz bezzbożowego przepisu na naleśniki, powinieneś zdecydować się na taki, który zawiera mąkę kokosową. Mąka kokosowa jest wysoka w błonnik, białko i zdrowe tłuszcze. Pojedyncza porcja tego zdrowego przepisu na naleśniki będzie zawierać 15 gramów białka, 9 gramów błonnika i więcej niż wystarczająco składników odżywczych, aby utrzymać dziecko zadowolone przez kilka godzin. Nasiona konopi, z drugiej strony, zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 i mogą przyczynić się do ogólnego rozwoju Twojego dziecka.

Zobacz też:  Maty edukacyjne - wsparcie rozwoju i świetna zabawa

Łosoś

Pomimo powszechnego błędnego przekonania, że łosoś jest zły dla niemowląt, spożywanie ryb jest korzystne dla zdrowia Twojego malucha. Chociaż łosoś jest dobry dla rozwoju dziecka, ważne jest, aby być świadomym potencjalnych zagrożeń związanych z zadławieniem. Jeśli nie jesteś pewna, czy łosoś jest dobry dla Twojego dziecka, skonsultuj się najpierw z lekarzem. Możesz również dać dziecku łososia puree lub puree, jeśli nie lubi kawałków.

Jak w przypadku każdego nowego jedzenia dla dziecka, ważne jest, aby upewnić się, że postępujesz zgodnie z wytycznymi pediatry do wprowadzenia go. Jedno nowe jedzenie na raz jest najlepszym podejściem. Łosoś powinien być wprowadzony tylko wtedy, gdy nie ma innych nowych pokarmów. Następnie należy wprowadzać go raz dziennie, obserwując wszelkie reakcje. Gdy dziecko doświadczy jego smaku, możesz stopniowo zwiększać jego spożycie.

Aby upewnić się, że dziecko nie otrzyma żadnych szkodliwych efektów od ryby, powinnaś zawsze starannie przygotować łososia. Zawsze usuwaj ości z łososia, a przed podaniem go dziecku dokładnie go ugotuj. Jeśli waga Twojego dziecka jest mniej więcej dwa razy większa niż jego waga urodzeniowa, jest ono gotowe na łososia. Powinno również być w stanie utrzymać głowę w pionie, co jest dobrym znakiem, że jest gotowe do jedzenia. Oprócz tego, że jest smaczny, łosoś jest również bardzo delikatny, więc będzie mu smakował!

Łosoś jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3, które pomagają wspierać rozwój niemowlęcia. Wspiera również wzrost mózgu i pomaga chronić oczy. Ponadto jest łatwy do przygotowania dla dziecka, ponieważ jest łatwy w przygotowaniu i nie wymaga wielu przypraw. Dzięki temu łosoś jest doskonałym wyborem dla niemowląt. Roczne dziecko może jeść łososia bez obaw, że będzie wybredne.


Sprawdź także:

Może Cię także zainteresować: