Pomaganie dziecku w radzeniu sobie z ADHD

Jeśli u Twojego dziecka zdiagnozowano ADHD, powinieneś zrobić kilka rzeczy, aby pomóc mu poznać to zaburzenie. Dzieci z ADHD mają słabą kontrolę impulsów i słabe funkcje wykonawcze. W rezultacie, często mogą być bardzo zmęczone w szkole. Ponadto, mają tendencję do stawania się impulsywnym, co może prowadzić do pewnych trudnych zachowań. Poniżej wymieniono kilka wskazówek, jak pomóc dziecku radzić sobie z ADHD. Listed below are some ways you can help your child manage his or her behavior.

Children with ADHD lack impulse control

Impulse control is a significant challenge for children with attention deficit hyperactivity disorder. Dzieci te nie przetwarzają swoich myśli przed działaniem. Impulsywne zachowanie wpływa na wiele obszarów funkcjonowania dziecka, nie potrafią one zrozumieć negatywnych reakcji innych. Impulsywne zachowania u dzieci z ADHD mogą powodować poważne konsekwencje dla wielu obszarów funkcjonowania, w tym ich samooceny, relacji i wyników w szkole. Istnieje jednak nadzieja dla tych dzieci. Jeśli zauważysz, że Twoje dziecko wyświetla niektóre z następujących objawów, skonsultuj się ze specjalistą.

Choć time-outs i wykłady nie wyleczą impulsywnych tendencji Twojego dziecka, mogą pomóc mu nauczyć się, jak działać w rzeczywistych sytuacjach. Wiele dzieci z ADHD jest określanych jako agresywne i niesforne, ale w rzeczywistości mogą być o wiele bardziej troskliwe niż mogłoby się wydawać. Oto 5 wskazówek, które pomogą Twojemu dziecku z ADHD stać się bardziej samodzielnym. Ostatecznie, to pomoże im stać się bardziej pewny siebie, i bardziej responsible.

Choć różnice między tymi dwoma typami pacjentów ADHD są trudne do wyjaśnienia, zwiększone SSRT może być oznaką konkretnego podtypu. W rzeczywistości, zwiększone SSRT nie jest unikalnym zachowaniem w ADHD; inne badania wykazały, że dzieci z tym stanem mają dysfunkcyjny płat czołowy. Dalsze badania nad kontrolą hamowania mogą pomóc nam lepiej zrozumieć to zaburzenie. Ponadto, wyniki te są zgodne z teorią, że dzieciom z ADHD brakuje kontroli impulsów, ponieważ ich mózg jest upośledzony.

Są impulsywne

Jeśli chcesz pomóc dziecku w jego impulsywnym zachowaniu, ważne jest, aby być świadomym jego mocnych i słabych stron. Staraj się rozproszyć każdą sytuację, w której Twoje dziecko się wykazuje. Wyjaśnij dziecku, dlaczego dane zachowanie jest irytujące lub przerywa daną czynność. Poproś o cierpliwość i wyjaśnij alternatywę. W spokojny, konsekwentny sposób koryguj impulsywne zachowania. Unikaj tworzenia negatywnej samooceny dziecka, nie dając mu odczuć, że jest problemem. Zamiast tego podkreśl, że zachowanie może być poprawione i może nauczyć się je kontrolować.

Zobacz też:  Jak zachęcić dziecko do nauki?

Choć time-outs i wykłady nie rozwiążą impulsywnych problemów twojego dziecka, mogą być w stanie pomóc w radzeniu sobie z ich impulsami i sprawić, by zachowywały się w bardziej odpowiedni sposób. Podczas gdy te wskazówki nie są niezawodne, mogą zrobić prawdziwą różnicę w życiu twojego dziecka. Oprócz bycia impulsywnym, dzieci z ADHD są często etykietowane jako agresywne i niesforne. W rzeczywistości, wiele dzieci z ADHD mają wiele dobrych cech, jak również.

Oprócz nauczania dziecka, jak kontrolować swoje impulsy, ustawienie rutyny może również pomóc dziecku zrozumieć, co jest oczekiwane od niego. Robiąc listy i kalendarze, możesz pomóc swojemu dziecku pozostać na torze. Jeśli Twoje dziecko ma ADHD, możesz również pomóc mu w zarządzaniu czasem poprzez stworzenie specjalnego miejsca na jego rzeczy. Możesz również spróbować rozbić duże zadania na mniejsze, aby czuł się dobrze za osiągnięcie każdego kroku.

Brak im funkcji wykonawczych

Wielu rodziców martwi się, że ich dziecko z ADHD nigdy nie będzie w stanie zrobić niczego samodzielnie. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że funkcje wykonawcze są ważne dla uczenia się. Jeśli Ty lub Twoje dziecko zmaga się z używaniem funkcji wykonawczych, być może zastanawiasz się, jak możesz pomóc. Oto kilka wskazówek. Spróbuj podzielić zadanie na mniejsze kroki. Możesz również stworzyć listy kontrolne dla zadań takich jak obowiązki domowe, zadania domowe i projekty. W ten sposób dziecko będzie w stanie zarządzać ich czas i zakończyć zadanie.

Dzieci z ADHD mają słabe funkcje wykonawcze. Oznacza to, że są mniej skłonne do planowania przyszłości i rozmawiania o czasie. Mają również ograniczoną zdolność przewidywania, co utrudnia im zrozumienie przyszłości i zastosowanie lekcji z przeszłości. Często mają trudności z ukończeniem prostych zadań, w tym prac domowych i szkolnych. Mogą zgubić swoje prace lub rozpocząć długoterminowe projekty w nocy przed terminem. Wyniki mogą być katastrofalne.

Bateria NIH EXAMINER mierzy kilka aspektów funkcji wykonawczych. Oprócz testów neuropsychologicznych, badanie prosi rodziców i opiekunów o wypełnienie kwestionariuszy i obiektywnych wywiadów. Dzieci zapisane do BCH miały również przesiewowe badania inteligencji. Cały proces oceny trwał dwie godziny. Oprócz testowania dzieci z ADHD, badacze wykorzystali inne oceny w celu zidentyfikowania podtypów zaburzenia. Wyniki wskazują, że dzieci z ADHD mogą mieć niższy poziom funkcji wykonawczych niż dzieci zdrowe.

Są zmęczone w szkole

Dzieci z ADHD często czują się wyczerpane w szkole, ponieważ tak ciężko pracują, aby się skupić i wykonać zadania. Aby pomóc im zachować czujność, nauczyciele powinni wprowadzić aktywność fizyczną. Długie przedziały czasowe zachęcają do nieefektywności i dezorganizacji. Jeśli dziecko ma problemy z pamięcią, pomocne mogą być mnemotechniki lub konspekty. Dzięki zastosowaniu tych strategii dziecko może poczuć się jak zwycięzca. Oto kilka wskazówek dotyczących radzenia sobie ze zmęczonymi dziećmi w szkole:

Zobacz też:  Jak szybko rośnie stopa dziecka?

Po pierwsze, rodzice powinni być wyrozumiali wobec wyzwań, z jakimi ich dziecko może się spotkać w szkole. Korzystanie z humoru jest świetnym sposobem na odbrązowienie negatywnych uczuć, a rodzice powinni pamiętać, aby wzmocnić mocne strony i pozytywne aspekty swojego dziecka. Chociaż dziecko z ADHD może mieć trudności z koncentracją, rodzice powinni starać się zachęcać i nagradzać najlepsze wysiłki dziecka. Na przykład, zapewniając pozytywne informacje zwrotne za ukończenie zadania, dziecko z ADHD może czuć się bardziej pewny swoich umiejętności i poprawić swoje stopnie.

Innym sposobem radzenia sobie z dzieckiem z ADHD jest upewnienie się, że on lub ona jest coraz wystarczająco dużo snu. Dzieci z ADHD mają trudności z filtrowaniem wejścia sensorycznego. Są one przyciągane do każdego widoku i dźwięku wokół nich. Więc nie jest możliwe, aby zagłuszyć cały hałas. Zamiast tego, są one przyciągane do tych rozproszeń i łatwo się rozpraszają. Jeśli nie są w stanie tego zrobić, mogą zasnąć lub stać się senne.

Trudności z interakcjami społecznymi

Jeśli masz dziecko z ADHD, możesz zastanawiać się, jak postępować z interakcjami społecznymi. Dzieci często nie rozpoznają, kiedy nie są akceptowane społecznie, więc może być wyzwaniem, aby wiedzieć, co robić. Jako rodzic, możesz pomóc dziecku nauczyć się, jak zachowywać się w sytuacjach społecznych, omawiając konkretne zachowania z nimi i wyjaśniając, dlaczego mogą one powodować problemy. Następnie można omówić plan działania dla dziecka.

Jednym z głównych powodów, dla których dzieci z ADHD są niewygodne w ustawieniach społecznych jest to, że są one słabe monitoruje swoje zachowanie. Mogą mieć problem ze zrozumieniem reakcji innych ludzi i mogą mieć wrażenie, że ich interakcja przebiegła dobrze, mimo że tak nie było. Te słabości sprawiają, że trudno jest dzieciom z ADHD ocenić sytuacje społeczne dla siebie i dokładnie czytać innych ludzi. Jako rodzic, to jest twój obowiązek, aby pomóc dziecku nauczyć się tych umiejętności i poruszać się w otaczającym go świecie.

Choć ważne jest, aby zająć się przyczynami problemów społecznych u dzieci z ADHD, ważne jest, aby pamiętać, że ADHD jest stanem przewlekłym. Jeśli Twoje dziecko wykazuje objawy depresji, lęku lub innych problemów emocjonalnych, może nie być w stanie dobrze współdziałać z innymi. Ważne jest, aby pamiętać, że te same objawy mogą wystąpić u dorosłych, więc leczenie problemów społecznych wcześnie jest niezbędne. Jeśli Twoje dziecko zmaga się z interakcjami społecznymi, możesz rozważyć lek, który pomaga im lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych.

Zobacz też:  Co na obiad dla dziecka w tym tygodniu

Są inteligentni

Niektórzy mogą myśleć, że posiadanie ADHD czyni ich inną osobą. Na szczęście tak nie jest. Chociaż ADHD może powodować, że ludzie mają mniejsze możliwości osiągnięcia sukcesu w pewnych dziedzinach, nie musi to oznaczać, że nie są inteligentni. Mogą znaleźć niszę w życiu i odnieść sukces. Znalezienie ich mocnych stron to pierwszy krok. Odkrycie, w czym są dobrzy, pomoże im odnieść sukces na wiele sposobów.

Rodzice dzieci z ADHD muszą uznać wyzwania związane z ADHD. Chociaż zaburzenie może być wyzwaniem dla dzieci, rodzice mogą używać humoru, aby rozproszyć emocje i wzmocnić mocne strony swoich dzieci. Jeśli nie lubią konkretnego zachowania lub obiektu, spróbuj użyć humoru, aby sytuacja była mniej stresująca. Często humor zdziała cuda przy wyrażaniu emocji. Należy również pamiętać, że pacjenci z ADHD są często bardzo kreatywni, co oznacza, że są inteligentni.

Są kreatywni

Osoby z ADHD są wybitnie dobre w kreatywnym poznaniu – zestawie procesów umysłowych, które obejmują myślenie dywergencyjne, rozszerzanie pojęć i pokonywanie ograniczeń wiedzy. Na przykład, w badaniu opublikowanym w Journal of Creative Behavior, studenci z ADHD były bardziej prawdopodobne, aby produkować obrazy, które były obce, rozbieżne, i mniej konwencjonalne niż studenci bez ADHD. Naukowcy następnie porównali dwie grupy uczestników, aby określić, która grupa wyprodukowała najbardziej kreatywne obrazy.

Badania wykazały, że dorośli z ADHD są bardziej skłonni do angażowania się w myślenie dywergencyjne, co oznacza, że wymyślą wiele rozwiązań tego samego problemu. Ta cecha nazywa się twórczą dywergencją i jest unikalną cechą ADHD. Kluczem do bycia kreatywnym jest opracowanie strategii radzenia sobie z unikalnymi wyzwaniami, przed którymi stają osoby z ADHD. Aby to osiągnąć, trzeba umieć skierować swoją uwagę i opracować strategię, która jest zarówno wyzwaniem, jak i nagrodą.

Problem z tradycyjną edukacją i ADHD polega na tym, że zniechęca ona do kreatywności. Dzieci z ADHD mogą mieć kreatywne pomysły na pisanie, ale nie są w stanie ich zapisać. Jest to szczególnie prawdziwe w projektach targów naukowych. Nawet jeśli nauczyciele i rówieśnicy mogą pochwalić ich pracę, proces twórczy może skończyć się przeciągnięciem lub całkowitym udaremnieniem. W rezultacie, często nie są wystarczająco kreatywne, aby ukończyć projekt. Jednakże dziecko z ADHD ma wyższy poziom kreatywności niż dziecko bez ADHD.


Sprawdź także:

Może Cię także zainteresować: