Czereśnie w ciąży – czy można jeść?

Czereśnie to jeden z tych owoców sezonowych, który w naszym kraju pojawia się dosłownie na kilka tygodni. Wśród kobiet nie brakuje miłośniczek tych pysznych, soczystych kuleczek, które tak wspaniale rozpieszczają zmysł smaku w czerwcu i lipcu. Panie, które latem są w ciąży, często zastanawiają się nad tym, czy mogą bezpiecznie spożywać czereśnie. W końcu na temat diety kobiet ciężarnych jest tak wiele mitów, że można się w tym wszystkim pogubić. Poniżej podpowiadamy, czy jedzenie czereśni w ciąży, jest w pełni bezpieczne?

Czy można jeść czereśnie w ciąży?

Już na samym początku uspokajamy – czereśnie w ciąży są jak najbardziej wskazane i można je jeść praktycznie bezkarnie. Są pyszne, zawierają mnóstwo wody, ale też dobroczynnych składników odżywczych i witamin. Warto zatem od czasu do czasu skusić się i w ramach deseru zjeść pyszne świeże czereśnie. Skąd zatem dylematy, czy rzeczywiście są wskazane? Wszystko związane jest z tym, że czereśnie zawierają sporo cukru.

Zobacz też:  Migdały w ciąży

Są bardzo słodkie, a poza tym mają niski indeks glikemiczny. Oznacza to, że po ich zjedzeniu trzustka wyrzuca bardzo dużą ilość insuliny. Dlatego też czereśnie nie są wskazane dla osób, które mają problemy cukrzycowe. Jak wiadomo w ciąży kobieta może mieć problemy z tak zwaną cukrzycą ciążową. to bardzo często przypadłość nawet tych kobiet, które nigdy wcześniej nie borykały się z żadnymi problemami cukrzycowymi. To właśnie w ich przypadku zajadanie się czereśniami musi być mocno pod kontrolą.

Jak jeść czereśnie w ciąży?

Jak zatem raczyć się czereśniami w ciąży? Po pierwsze zjadać ich rozsądną ilość. Wiadomo, że miłośnicy czereśni bez problemu są w stanie pochłonąć nawet kilogram tych słodkich owoców. To zdecydowanie zbyt duża porcja. Poza tym czereśnie często wywołują również wzdęcia. Aby ich uniknąć, trzeba zjadać nie więcej niż 20 dag. Oczywiście można spożywać je nawet codziennie. Jednym słowem grunt to umiar i brak przesady. Czereśnie czasami działają również w ten sposób, że powodują rozwolnienie. Generalnie w swoim składzie mają dosyć dużo błonnika, stąd też właśnie takie przypadłości. Aby nie doprowadzić do rozstroju żołądka, jedzmy je z umiarem.

Zobacz też:  Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

Czereśnie ze sprawdzonego źródła

Dosyć istotne jest również to, aby jadać czereśnie ze sprawdzonego źródła. Cóż to oznacza w praktyce? Niestety z czereśniami jest tak, że rolnicy do ich uprawy stosują dosyć dużą ilość różnego rodzaju nawozów, które mają chronić czereśnie między innymi przed robakami. Dlatego naprawdę trudno nazwać te owoce ekologicznymi.

Zawsze należy o tym pamiętać. Tak naprawdę lepiej wybierać po prostu czereśnie z działki, które nie są tak dorodne, ale przynajmniej nie były po drodze kilkakrotnie pryskane chemią. Jeżeli tylko jest taka szansa, warto decydować się na zakup czereśni z ekologicznych źródeł. W naszym kraju jest coraz więcej tego typu sadów. Cena takich czereśni jest wyższa, ale produkt ma też wyższą jakość. Dla kobiet w ciąży to zatem najlepsze źródło, dzięki któremu mogą kupować dobre i zdrowe dla organizmu dziecka owoce.

Default image
Karolina Woźniak
Odkąd pamiętam fascynowała mnie praca z ludźmi, dlatego z wykształcenia jestem psychologiem. Ponieważ jednak w życiu często pojawiają się niespodziewane drogi, nigdy nie pracowałam w zawodzie. Od ukończenia studiów na Uniwersytecie Warszawskim realizuję się zawodowo w agencjach reklamowych. Praca jest moją pasją, jednak staram się równoważyć ją z życiem domowym oraz rozwojem osobistym.
Articles: 84